Selasa, 14 Februari 2012

La Tahzan Innaha ma'ana

assalamualaikum...maafkan ana baru dapat kekuatan utk update blog ni...demi Allah..ana seorang yang tidak kuat...baru-baru ni ana dikejutkan dengan satu permasalahan duniawi..dugaan yang membuatkan ana sakit, pening, muntah...ana kalah..ana jatuh ...bila ditinggalkan insan ciptaan Allah..ana lupa bahawa Allah punya rencana-Nya sendiri.. ana menangis x henti2...mcm org sakit jiwa...hati ana yang hancur hanya Allah saja yg tau..perhubungan yang dah berakhir itu sebenarnya sudah berusia 3 tahun.. kecewanya ana masa tu memang perit...si dia memilih insan yang lain..satu tamparan hebat buat ana kerana ana sememangnya dah lama bertahan dengan hubungan yang x diredhai Allah ini..kenangan...nk ckp memanglah sangat banyak.. tp masa tu ana lupa bahawa Allah sangat murka dengan semua kenangan-kenangan ciptaan ana dan dia...mcm-mcm memori kami ukir bersama..tp dalam masa yang sama.. kami lupa bahawa ada yang tidak meredhai tindak-tanduk kami.. putus cinta, patah hati... yang ana rasa buat ana rasa down.. meraung..menjerit..semua ada..janji si dia yang katanya ingin dikotakan hanya tinggal janji..mcm lagu Aishah- Janji Manismu... ye..semua orang pandai berjanji...nk tepati janji sangat susah ..ana menangis lagi..
ukhti n akhi semua nasihati ana...marah ana sebab ana ni lemah sangat...kerana seorang lelaki yang hanya ana kenali 3 thn ...bila ditakdirkan berpisah..masa ni ana rasa malu sangat pada Allah...sebab masa ni jugak baru ana terhegeh-hegeh mengadu, menangis di depan Allah minta petunjuk dan pertolongan-Nya..sedangkan dulu masa bahagia kononnya, Dia ana lupakan kerana urusan duniawi yang maha menggoda...Ana minta nasihat mummy, minta nasihat daddy..ingat lagi apa yang mummy ckp..." biarlah nak, kenapa kita mesti nmpak lemah di depan dia? alhamdulillah dia tunjuk the true color sebelum tunang or kawen..mummy ada, daddy ada, baby ada, kak eqa ada....semua sokong adik"..mcm tula ape yang mum ckpkan..daddy ckp jangan fikirkan sangat...insyaAllah ada hikmahnya..ya Allah ..begitu kuat sokongan keluarga pada ana... ana mengadu pada kakak agkat ana, Kak Sakinah..dia sgt memahami...katanya, jangan berdendam dengan si dia...doakan supaya si dia bertaubat n insaf..dekatkanlah diri pada Allah, insyaAllah ana akan lebih tenang dan bahagia.. ya Allah...ramai yang sayang ana.. ramai yang xnk tengok ana siakan hidup n masa muda ana... syukran ya Allah..roomate ana yg tersayang juga, x ptus2 bagi sokongan kat ana..ana syg ukhti, Aina..syg Aina kerana Allah.. juga pada bf till jannah yang lain, Dina, Dayah, Alia, Eqa, Lin, Saba, Kak cici, Kak Sofea, Vee, Gyna, Annie...kepada sahabat dan akhi, aie, terry, oppa, abe...syukran semuanya...buat dr Cinta ana, ukhti Leen Da, ana sangat mengahargai ketulusan n keikhlasan hati ukhti menasihati diri ana..sayang sis...Doakan ana jadi perempuan yang lebih baik, solehah n kuat menghadapi dugaan ya... doakan juga agar ana dapat lihat hikmah disebalik dugaan ini.... ana yakin kalau ana menginginkan juga si dia,kerana ana terlalu sayang dia... kalau Allah dah tetapkan hati dan jodohnya untuk ana, kami pasti bersama till jannah..buat yang si dia pilih, anti dan kata-kata anti begitu sangat menyakitkan hati ana, tp jangan lupa..Qada' dan Qadar Allah itu bukan anti yang ciptakan...jangan sombong dengan dan rasa menang dengan memiliki si dia... sekejap sahaja Allah boleh tarik nikmat itu....

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum wyn, wyn mmg kuat.kuat dr wyn yg dulu2....moga dapat harungi tempoh ini dengan jayanya. Ada hikmahnya, ada harapan di hujung jalan..Jangan risau, Allah maha mengetahui..

    yes. bestfriend till jannah <3

    http://medaia91.blogspot.com/2012/02/besfren-till-jannahinsyaallah.html

    BalasPadam
  2. syukran sis aina...doakan wyn berjaya tempuh dugaan ni......wyn cuba jadi kuat kerana Allah..

    BalasPadam